USA:n Randy Slawson ajoi voittoon tämän vuoden King of The Hammers -kisassa. 352 km pituiseen reittiin Slawson käytti aikaa 8h 52min. Hänelle hävisi 28 minuuttia Erik Miller, jolle puolestaan Levi Shirley hävisi vaivaiset 25 sekuntia.
Tämän vuoden reitti oli vaativin ja pisin kautta King of the Hammersin historian. Johnson Valleyn aavikolla ajettu kisa käsitti kolme erillistä kierosta, joiden välissä oli tankkaus ja huoltopiste. Reitin puolivälissä oli Remote Checkpoint 1, jossa oli myös mahdollisuus tehdä huoltotoimenpiteitä. Ensimmäinen kierros oli pituudeltaan 72 kilometriä, toinen kierros 140 km ja kolmas kierros oli pituudeltaan sama, ollen muutenkin melko yhteneväinen. Ainoa ero oli, että kuljettajan ei tarvinnut kuin kerran ajaa paljon mainostettu louhikko/kalliokiipeily osuus ”Backdoor”. Sen kerran suoritettuaan sai osuuden kiertää kiertoreitin kautta.
Ainoastaan 17 autokuntaa saavutti maalin annetussa 12 tunnin ajoajassa. Reitin varrelle jäi 111 autokuntaa. Ensimmäiselle kierrokselle uupui jo 10 autoa, toiselle kierrokselle uupui 55 autoa ja 44 autoa uupui viimeiselle kierrokselle. Kaksi autokuntaa Oneal ja Lovell saapuivat kyllä maaliin, mutta reilusti yliajalla.
Olosuhteet olivat muuten hyvät, mutta melkein tuuleton päivä aiheutti sen ongelman, että autojen nostattama pöly ei myöskään liikkunut mihinkään. Kärjessä lähtivät Jason Scherer ja Erik Miller. kaikki kärkiautot ajoivat ”Backdoor” -jakson ensiksi, koska sen sai suorittaa ilman ruuhkaa. Miller ajoi sen ylös puhtaasti, kun taas Schererillä meni aikaa, jolloin myös Wayes ja Adler ohittivat hänet. Aavikolle saapui Tom Wayes kärjessä, Millerin kärsiessä polttoaineensyöttö ongelmista. Ensimmäiseltä kierrokselta tultiin kuitenkin Millerin johtaessa. Hän oli saanut autonsa kulkemaan ja piti myös aavikolla kovinta vauhtia eli noin 144-164 km/h. Ensimmäinen kierros oli hyvin tasainen, tosin eroja kärjen ja lopun välillä alkoi syntyä.
Toisella kierroksella pitkälle louhikko osuudelle eli ”Jackhammeriin” ehtivät ensiksi Miller, perässään Greg Adler, Shannon Campbell, Clay Gilstrap. Jackhammerin louhikko nousussa oli vielä ensimmäisen kierroksen autoja ja muutama hajonutkin auto tukkivat reittiä. Kärkiajajista vain Casey Currie päätti lähteä yrittämään kiertoa, joka ei onnistunut ja siinä värkätessä meni kallista aikaa, Currien sijoituksen tippuessa samalla. Vielä ”Jackhammerin” ruuhka eteni kuitenkin kohtuullisen nopeasti eteenpäin. Clay Gilstrap saapui toiselta osuudelta ensimmäisenä perässään Miller, Wayland Campbell, Tom Wayes, Levi Shirley, Greg Adler ja Randy Slawson. Kilpailun kolminkertainen voittaja Shannon Campbellilta hajosi vaihdelaatikko ja tuloksena oli keskeytys kärkiviisikosta.
Kolmannella kierroksella ”Jackhammer” kohta ruuhkautui pahasti toisen kierroksen loppupään autoista, että edessä oli noin 2 tunnin jonotus. Pahimmillaan jonossa oli noin 30 autokuntaa. Niinpä kilpailun johto joutui tekemään pikapäätöksen, joka salli kolmannella kierroksella olevien autojen kiertävän ”Jackhammerin”. Myöskin ”Jackhammerin” jälkeen seurannut ”Chocolate Thunder” oli muuttunut vaikeamaksi autojen kaivettua sinne syvät kuopat. Sinne jäivät Gilstrap, Tom Wayes, Greg Adler jne… Niinpä kolmannen aavikkopätkille lähtivät kärjessä Randy Slawson, Erik Miller ja Levi Shirley. Erik Miller ohitti aluksi Randy Slawsonin, mutta hänen ohjaustehostimensa alkoi vuotaa, joten Slawson pyyhälsi uudestaan ohi. Myöskin Shirley tavoitti Milleriä hyvin jäädän maalissa hänelle vaivaiset 25 sekuntia!
Randy Slawson on King of the Hammers 2015 voittaja. Voitto ja 25.000 USD:tä. Oli muuten Slawsonin kolmas eli voitot ovat nyt vuosilta 2007, 2013 ja 2015. Samaan on yltänyt vain Shannon Campbell. Suomalaisille You Tube -katsojille tuttu Tim Cameron oli debyytissään sijalla 11. Todella ison hatun noston arvoinen suoritus rookielle.
Kaiken kaikkiaan tapahtumaa voisi kritisoida siitä, että nyt uusittu ja pidennetty reitti oli liian vaativa. Samoin ”Jackhammerin” tapaiset ruuhkat eivät sovi kuvaan, joko sinne tarvitaan lisää vinssikalustoa (nyt Jackhammerissa oli kokonaista kaksi järjestäjien vinssiautoa) tai sitten vaihtoehtoreittejä on yksinkertaisesti tehtävä. Myöskin ns. raatojen korjaaminen reitiltä vei aivan liikaa aikaa. Onko niin, että King Of Hammers on paisunut liian suureksi viikon kestävien oheiskilpailujen kanssa? Nyt siellä on mukana pyörät, rc:t, atv:t ja eri sarjojen mittelöitä.. josko palattaisiin siihen vanhaan ideaan. Yleisöä ja mediaa kiinnostaa kuitenkin vain se kuka on King tänä vuonna.
Mistä Ultra4Racing -sarjaa olevat kilpurit on tehty. Kaksi perus koulukuntaa on olemassa eli toiset luottavat jäykkiin akseleihin ja toiset erillisjousitukseen. Randy Slawson ja Erik Miller esim. luottavat jäykkiin akseleihin, kun taas tämä vuoden kolmonen Levi Shirley (ja mm. Shannon Campbell erillisjousitukseen). Ja esim. Levi Shirley voitti viime vuonna. Ohessa on tiedot Tony Pellegrinon (9. tänä vuonna) uunituoreesta kilpurista. Halpaa ei lysti ole.
Tony Pellegrino, Team GenRight Off Road, Ultra4 Class 4485 Pro Racer:
- Chassis: Custom 2” diameter CrMo tube chassis with Double triangulated 4 link suspension front and rear trailing arms
- Engine: Racing Head Service GM LS, bored & stroked V8 with All Pro Heads, 800 hv / 1010Nm torque with Holley Dominator EFI ECU
- Crank/Rods/Pistons: SCAT crankshaft, Carillo Rods, CP pistons
- Fluids: Torco Racing Lubricants
- Exhaust: Custom 1-3/4” headers into a custom dual 3” stainless steel DynoMax muffler
- Transmission: Rancho TH 400, 3 Speed Auto with manual shift valve body and Art Carr shifter
- Transfer Case: Advanced Adapters Atlas 2 speed, 3.0:1
- Axle Housings: Currie Rock Jock 70 high pinion, 5 on 5.5 with 5/8″ studs with 5.38:1 gears and ARB lockers
- Axles Shafts: RCV 300M shafts front & rear
- Brakes: Brake Man 14” wave rotors and Brake Man F4 Tornado calipers
- Shocks: King 4” Quad Bypass with a 2.5″ coil over shocks on each corner
- Radiator & Coolers: Griffin rear mounted aluminum radiator, Oil & Trans coolers with Spal fans
- Fuel System & Fittings: Aeromotivedual in-tank Pumps & Filters with Fuel Safe full bladder 41gal fuel cell with Earls AN fittings (41 gal = 155l)
- Tires:Falken 38.5″x12.50″x17″ MTs, sticky compound
- Wheels: Walker Evans 17″x9″ beadlocks
- Steering: Howe 2.5″ Full Hydro
- Lights: VisionX LED light Canons, EP Light bar and more
- Seats: Sparco race bucket seats and window nets
- Safety: Sparco 5 point harnesses, helmet, driving suit, gloves and coldfire on board firesystem
- Radio System: Rugged radio and intercom (wireless co-driver)
- Gauges: Motec digital data collection
- Batteries: Optima Dual Yellow tops
- Winch: Warn 9.0R Competition
- Driveshafts: J.E. Reel CrMo shafts with 1350 joints, front (2 piece) & rear
- Hoses: HPS Silicone
- Air Filter: R2C in cab filter
Kuvia kisasta ja viimeistä päivästä on lisätty facebookiin. Koko viikon ajan paikalla oli myös lehden ulkomaan kirjeenvaihtaja Robb Pritchard, joten seuraavassa 4×4 Maailma lehden -numerossa on jutun lisäksi luvassa kuva iloittelua.
Hmm it looks like your site ate my first comment (it was extremely long) so I guess I’ll just sum it up
what I wrote and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
I too am an aspiring blog writer but I’m still new
to the whole thing. Do you have any tips for rookie blog writers?
I’d genuinely appreciate it.
Hello
We have large stocks in hand sanitizers and n95 masks directly from our factory in U.S.A.
Order here https://screenshot.photos/n95masks1
Yours truly
”Sent from my Mobile device”
Good day! I simply want to give you a big thumbs up for your great info you have got right
here on this post. I will be coming back to your web site for more soon.
Hi
Someone invited you
to our live webinar today.
To approve your seat, for the Live webinar from Carol Bell & Michel de Bakker for today 11:00 AM in Eastern Time (US and Canada), sent us an email to confirmlivewebinarseat@gmail.com
Here’s a quick Overview of what we’re going to cover:
• 5 Expensive Marketing Mistakes many business owners make, that prevent them from getting the results they want and how to avoid them (we’ll show you what’s working now)
• How to know where to start and what to focus on
• How to put together a cohesive marketing plan and stop wasting time on tasks that have no value
• How to know if you are targeting the wrong keywords…
• How to know if you are missing one of the most important components of your marketing … Learning this can dramatically lead to more sales…
• And much MUCH more…
Sincerely
Michel de Bakker & Carol Bell
”Sent from my iPhone”
Thanks so much for the post.Really thank you! Great.buy cialis
buy cialis online without prescription
cialis 20 mg
cialis for sale
Hey
My package was damaged for the second time.
I made a photo so that you can see what I have received. https://imgurgallery.com/dlgujy65
I hope you can help me solve this problem.
Regards
Jenny Sadler
”Sent from my Samsung”
cialis treats
cialis 5mg
cialis no prescription
cialis online no prescription
cialis erectile dysfunction
Hey
My package was damaged for the second time.
I made a picture so that you can see what I have received. https://imgurgallery.com/df4u87
I hope you can help me solve this problem.
Yours truly
Stacy Gandy
”Sent from my Samsung”
Then when the water softener adds water again into the tank, the
extent of the water will be greater than regular.
you’re in reality a good webmaster. The web site loading pace
is incredible. It kind of feels that you are doing any unique trick.
In addition, The contents are masterpiece. you’ve done a magnificent job
in this matter!
Have a look at my homepage – biden we just did 46
Hello
I had already sent you an email earlier, but I had not received any answers yet.
I have a question, i see a lot of items on this site I have made a screenshot of some products, https://screenshot.photos/product432 that you also sell in your webshop. But there items are 25% cheaper, well my question is what is the difference between your items ,is it the quality or something else, I hope you can answer my question.
Yours sincerely
Doreen Enyeart
”Sent from my Smart Phone”
Hello Dear, are you really visiting this web site daily, if so then you will without doubt take nice experience.|
Hello, i think that i saw you visited my blog so i came to “return the favorâ€.I am attempting to find things to enhance my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!!|
It is the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I’ve read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or suggestions. Maybe you can write next articles referring to this article. I desire to read more things about it!|
Hi, I log on to your blog regularly. Your writing style is witty, keep doing what you’re doing!|
Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just extremely magnificent. I really like what you’ve acquired here, certainly like what you are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it sensible. I can not wait to read much more from you. This is actually a great website.|
Howdy I am so thrilled I found your blog page, I really found you by error, while I was looking on Askjeeve for something else, Anyways I am here now and would just like to say cheers for a fantastic post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to look over it all at the minute but I have book-marked it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the fantastic work.|
Quality articles is the main to be a focus for the viewers to
visit the website, that’s what this website is providing.
Thanks for the marvelous posting! I quite enjoyed reading it, you will be a great author.I will always bookmark your blog and will come back at some point.
I want to encourage continue your great job, have a nice day!
I could not refrain from commenting. Very well written!|
Thank you for every one of your labor on this web site. My daughter really loves making time for investigations and it’s really obvious why. Most people learn all regarding the lively mode you present reliable tactics through this web site and even inspire participation from some others on the point then our favorite princess is really starting to learn a whole lot. Take advantage of the rest of the year. You are always doing a splendid job.
Paragraph writing is also a excitement, if you be familiar
with after that you can write otherwise it is complicated to write.
Hi! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I
could get a captcha plugin for my comment form? I’m using the same
blog platform as yours and I’m having trouble finding one?
Thanks a lot!
It is perfect time to make some plans for the future and
it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest
you some interesting things or tips. Maybe you can write next articles referring to this
article. I desire to read more things about it!
Howdy! This article could not be written much better!
Looking through this article reminds me of my previous roommate!
He continually kept preaching about this.
I most certainly will forward this article to him.
Pretty sure he’s going to have a great read. Thank you for sharing!
Hello this is kind of of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to
manually code with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to
get advice from someone with experience. Any help would be enormously
appreciated!