Polaris esitteli vuoden 2017 mönkijämalliston Vantaalla.

Brandt-Polaris, Polariksen maahantuoja esitteli vuoden 2017 mönkijämallistonsa Vantaan Vauhtipuistossa maanantain 3.10. Vuodelle 2017 Polaris tuo hieman yllättäen melkein jokaisesta mallista uuden EU tieliikennetraktori -luokan (T3), näiden tehoa ei ole rajoitettu, mutta maksiminopeus on rajoitettu 60km/h tunnissa. Nähtävästi Brandt-Polaris uskoo luokan luontivaiheessa tapahtuneen virheen korjaantumiseen pikimmiten. Nimittäin,kun tieliikennetraktori -luokan asetusta kirjoitettiin sattui Trafille pieni kämmi, joko tahallinen tai tahaton. Tieliikenneluokan korttivaatimukseksi laitettiin pelkästään LT -kortti. Eli tieliikennetraktorikortti. Joten luokkaa ei saa LT-kortin lisäksi kuin kuorma-auton luokan kortilla (kevyt kuorma-auto riittää). Tällä hetkellä korttivaatimus on EU-asetuksen vastainen. Mutta niin kauan kun virhettä ei saada korjattua voi luokan tulevaisuus Suomessa olla ankea. Nykyinen traktoriluokka säilyy pienin muutoksin, kääntyvää kolmatta ajovaloa ei tarvitse peittää enää, edessä ennen niin massiivinen vetokita voidaan korvata mönkkärin omalla.2017-rzr-xp-1000-eps-velocity-blue-le_six6167_02540 Takana vetokoukun vieressä oleva pistokkeen asennukseen aletaan kiinnittämään huomioita. Ostaja ehdokkaan kannattaa tarkistaa mahtuuko tilaan myös uusi EU-standardisoidun 13-napaisen pistokkeen adapteri, jos kytkevässä kärryssä tuollainen on, yhä useammassa uudessa alkaa olemaan.

Polariksen ATV -mallistossa ns. juniori -luokka säilyy entisellään, sen sijaan mönkijöissä valikoima perustuu joko 570cc tai 1000cc -lohkoon. Muista on2017-polaris-general-4-1000-eps-silver-pearl_six6180_0436 luovuttu. Sportsman -luokassa olivat suurimmat uutuudet uudet T3b -luokan 570cc/1000cc Sportsmanit, ns. fullpower mallit. Ja tietysti Pohjolan oloihin erityisesti räätälöity Sportsman Nordic. Nordicissa on kahva ja peukalolämmittimet vakiona, samoin ensimmäistä kertaa mönkijässä 230v lohkolämmitin vakiona. Nordic on rekisteröity kahdelle niin kuin kaikki uudet traktoriluokan Sportsmanit. Nordicin takana olevan taakkatelineen tai paremminkin lavan kantavuus on markkinoiden aatelia eli 182kg. Sportsman 570Efi on ollut Suomen myydyin mönkijä2017-sportsman-6x6-big-boss-570-eps-sage-green_six6121_0051 viime vuonna ja ykköspaikan voi odottaa säilyvän. Polaris esitteli myös kilpailijan Can-Amin 6×6 Outlanderille eli ”Big Boss” 570 EFI EPS 6×6. Mallia tuodaan Suomeen vain tieliikenne -traktorina. Scrambler säilyy ennallaan ja uuteena oli XP 1000 EPS High Lifter -paikalla maastomallina. Suomessakin hyvin myyvä Sportsman ACE jatkaa entisellään, vuoden 2017 ainoa muutos on kaasuvaijeri katoaminen sähköjohdon tieltä.

Polariksella on markkinoiden ylivoimaisesti laajin mallisto side-by-side -puolella. RZR -mallisto säilyy muutoksitta, mutta Ranger -mallistossa 900cc kuutioiset päivittyvät 1000cc -luokkaan ja uutena Ranger -mallistossa on General, joka on luomassa Side-by-Side mallien ns. Premium -luokkaa. Sisustusmateriaaleihin on paneuduttu, sähköisestä kaasunohjauksesta voi valita kolme eri tilaa Performance/Standard/Work, muutenkin koko Ranger -mallisto uusittuine Cabin -rakenteineen (tukevat ovet, tiivistys, lämmityslaite, pyyhkimet yms.) alkaa pikkuhiljaa lähestymään autoja. Saas nähdä milloin taksissa nähdään ensimmäinen 6-paikkainen Ranger. Ranger mallistoon julkaistiin myös 6×6 versio.

Polariksen mallistossa kiinnitti huomion siirtyminen vain kahteen konesarjaan ja toisaalta kova panostus Side-by-side ja uudelle T3 -traktomallipuolelle. Suomeen tulevat Polarikset valmistetaan Puolan uudella tehtaalla.

Paikalla oli myös kotimaisia ja naapurien lisävarustemyyjiä. Kotimainen Ultratec esitteli modulaarisia mönkijän kärryjä eri tarkoituksiin ja paikalla ollut edustaja Timo Ruokolainen kertoi myös USA:n pään saamisesta auki. Ensimmäiset kontit ovat lähteneet USA:n päin ja nyt Petäjävedellä odotellaan korvat höröllä USA:n vastaanottoa. LATVO Oy esitteli hydraulista puskulevyään ja erittäin kompaktia hydraulipakettiaan, Rammy Oy esitteli ruohonleikkuriaan ja lumilinkojaan, Kranman esitteli hydraulista tukkikärryään ja Japa oli tuonut paikalle klapi- ja pussituskoneensa. Lisävaruste -osasto antoi hyvän kuvan siitä kuinka nopeasti a) lisävarusteet kehittyvät ja b)mönkijän käyttöarvo, joka paikan höylänä nousee.

Lehdistötilaisuus pidettiin Vantaan Vauhtipuistossa ja se ei todellakaan antanut nyt suuria mahdollisuuksia ei laitteiden kokeiluun, mutta ohessa ovat nyt lehden testikuskien (Ari Nerg ja Henkka Kvist) päällimmäiset lyhyet ensikommentit. Niitä ei pidä ottaa raamatunlauseina, mutta antavat osviittaa mihin kiinnittää huomiota. Kokonaisuutena, johon ei taida löytyä vastaväittäjää on Polariksen neliveto. Se on edelleenkin yksi markkinoiden parhaista ellei paras ja polle jaksaa vetää isoakin kuormaa. Mönkkijöiden lisävararustelista pitenee kokoajan ja varmaan ei mene kauan, kun esim. voimanulosottoa aletaan hyödyntämään isommassa mittakaavassa. kotimainen Multi-Mette toimii muuten asiassa uranuurtajana.

Polaris Sportsman ACE 570EFI T3b

– ACE on hauska, maistuu, crosskart makuun. Ohjaus on liian hidas varsinkin keskialueella, ketterämpi ja hauskempi kuin RZR, jos ajelee yksin. Tästä tonninen crosskart -malli!

Polaris Sportsman XP1000 EPS High Lifter

– Ei käänny, alusta puskee, käännettävä kaasulla. Liian lyhyt runko, ei terävä lähtemään, alustan säätö puuttuu. Mittariston symbolit liian pienet. Ei nopeaan ajoon varmaankin vain mutaspooreihin? Tonnisen perusversio paljon parempi.

Polaris ”Big Boss” 570 Efi EPS 6×6

– yllättävän ketterä, pituudella hyvät ja huonot puolensa (laskut ja nousut), jouheampi kuin Can-Amin 6×6, takakehikon kestävyys maksimikuormalla?

Polaris Ranger XP900 EPS

– työkalumainen, helppo ajaa, ohjaustehostin järkevä, poljin sijoittelu yhtä huono kuin aikaisemminkin eli vasemmalle jalalle ei paikkaa, helppokulkuinen. XP900 oli positiivinen yllätys vähän niin kuin Ducatoon olisi isketty reippaasti isompi kone. Sporttinen Ducato..

Polaris Ranger EV T1

– Sähkövehje, yllättävän hyvä, vääntöä löytyy ihan nollasta, ohjaustehostin hidas, positiivinen yllätys. Näille on käyttöä alueilla minne polttomoottorit ei sovi.

Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3

– yksinkertaisesti hieno, ketterä ja ärtsy, ohjauksen tehostus on liian tunnoton. Täydet tehot!

Polaris General XP 1000 EPS Premium

– tehoton, vanhan Can-Am Commanderin kopio, pyörä keksitty uudestaan, pienet renkaat, koppi ovet, turvakaaret pystyy vaihtamaan, A-pilarit peittää ison osan näkyvyydestä, huurteenpoisto? etuikkunan saa irti, mutta mihis sen sijoitat. Poljinsijoittelu yhtä huono kuin muissakin Rangereissa. Sisäpuolen oven kahva ei sovi tyyliin. Penkit todella hyvät ja näyttävät. Haettu automaisuutta sisustukseen esim. taustapeili. yms..

 

166 thoughts on “Polaris esitteli vuoden 2017 mönkijämalliston Vantaalla.

  1. Päivitysilmoitus: generic online

  2. Päivitysilmoitus: https://mymvrc.org/

  3. Päivitysilmoitus: cialistodo.com

  4. Hi there, I found your blog by the use of Google while searching for a related topic, your site came up, it appears to be like good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

  5. It’s a shame you don’t have a donate button! I’d most certainly donate to this brilliant blog! I suppose for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will share this website with my Facebook group. Chat soon!|

  6. Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is fundamental and all. However think of if you added some great photos or video clips to give your posts more, ”pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this blog could undeniably be one of the most beneficial in its niche. Awesome blog!|

  7. Hi, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.I’m attempting to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!|

  8. I am not sure where you are getting your info, but good topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thanks for great information I was looking for this information for my mission.|

  9. Please let me know if you’re looking for a article author for your site. You have some really great articles and I feel I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d absolutely love to write some content for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an email if interested. Thanks!|

  10. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thanks for the post. I’ll certainly return.|

  11. I’m extremely pleased to discover this great site. I need to to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you bookmarked to see new things on your blog.|

  12. Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after I clicked submit my comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyway, just wanted to say superb blog!|

  13. I’m excited to find this web site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely loved every bit of it and I have you saved to fav to look at new things on your website.|

  14. Greetings from Los angeles! I’m bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m shocked at how quick your blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, amazing blog!|

  15. I’ve been browsing on-line greater than three hours lately, but I never found any fascinating article like yours. It’s lovely worth sufficient for me. Personally, if all webmasters and bloggers made excellent content material as you did, the net can be a lot more helpful than ever before.|

  16. Right here is the right webpage for anyone who wants to find out about this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject which has been written about for a long time. Excellent stuff, just wonderful!|

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *