Pickupien ja N2G -luokan verottomien pickupien rekisteröinnit Q1-Q3

Pickupien myynti noudattelee alan yleistä käyrää. Ainoastaan uudistunut Mitsubishi pystyi nostamaan myyntiään. Hilux jatkaa vakuuttaavasti kärjessä ja toisena oleva Ranger on venyttänyt etumatkaansa VW:n Amarokkiin selkeästi. Ranger on myös selvinnyt kuivin jaloin kolmesta ensimmäisestä kuukaudesta. Mersun X -luokan myynti loppuu kevään kuluessa ja Fiat Fullbackin myynti jäi myös Suomessa todella hennoksi.

 

  1-3/2020 1-3/2019 Muutos-%
Toyota Hilux 120 161 –   25,5%
Ford Ranger  70   74 –    5,4%
VW Amarok  47 117 –  59,8%
Mitsubishi L200  37  27 + 37,0%
Nissan Navara  24  40 – 40,0%
Isuzu D-MAX  20  52 – 61,5%
Mercedes-Benz X    4   7 – 42,9%
Fiat Fullback  —   4 – 100%
Yhteensä: 322 482 – 33,2%

N2 -luokka eli pickupit, jotka on muutettu kevyiksi kuorma-autoiksi uivat Suomessa vastavirtaan autoalan suhdanteisiin nähden. Melkein +30% kasvu alkuvuonna on näinä aikoina erittäin kova tulos. Suomessa on alalla nykyisin neljä päätoimijaa Arctic Trucks Finland on näistä suurin ja keskittyy nykyisin vain Ford Ranger pickupien muuntamiseen, TruckMastersilla on Hiluxiin perustuva OX4x4 sekä myös VW Amarokin kuorma-auto muunnos, Carvista ja GT-Auto ovat keskittyneet jenkkien Full-Size Pickupin eli RAMin muunnoksiin. Ford Ranger on selkeä myyntijohtaja. TruckMastersin OX4x4, VW Amarok ja RAM 1500 kamppailevat toisesta sijasta hyvinkin tiivisti. Chevrolet Silveradon pienin versio eli 1500 on myös saanut myynnin auki. US pickupien mallisto on myös laajentunut ja kehitystä voi pitää vain positiivisena. Kolmesta suuresta on hieman yllättäen Fordin F-sarja on jäänyt RAMin ja myös Chevy/GMC:n varjoon.

 

  Kausi 1-3/2020 Kausi 1-3/2019 Muutos-%
Ford Ranger 59  46 +   28,7%
RAM 1500 27  28 –     3,8%
VW Amarok 17    6 +183,3%
TruckMasters  OX 4×4 16  22 –  27,3%
Chevrolet Silverado 1500 10   uusi
RAM 2500   4   uusi
RAM 3500   2   1 +100,0%
GMC Sierra 1500   2   uusi
Ford F-150   2   2    0,00%
Chevrolet Silverado 2500   2 -100,0%
Yhteensä 139 107 + 28,0%

 

2 thoughts on “Pickupien ja N2G -luokan verottomien pickupien rekisteröinnit Q1-Q3

  1. Päivitysilmoitus: amoxil 250mg capsules

  2. Päivitysilmoitus: chloroquine vs hydroxychloroquine