Kokonaan uusi ja isompi Toyota Hilux nurkan takana

Uudistuva Toyota Hilux on pystytty pitämään aika hyvin piilossa. Varsinkin, kun Hilux on luvattu esitellä Thaimaassa kesäkuun lopussa. Uusi Hilux on ns. globaali -malli ja sitä tullaan myymään myös USA:ssa. Tämän johdosta Hiluxin Amerikan serkun eli Tacoman valmistus loppuu USA:ssa. USA:n johdosta uusi Hilux tulee kasvamaan reilusti niin korkeutta, leveyttä kuin pituuttakin. Nykyiset moottorit korvautuvat uusilla EU-6 päästönormit täyttävillä diesel-koneilla. Uusilla moottoreilla on luvattu 10% polttoaineen säästö vanhempiin verrattuna ja vähäpäästöisempänä Suomen verotus kohtelee Double-Cab mallia hellemmin. Vaihdelaatikot vaihtuvat uusiin eli 6-vaihteiseksi oli sitten automaatti tai käsivaihteinen. Perässä on alennusvaihteisto kaikissa malleissa ja akseleihin saa sähköisen 100% lukko. Jossain lehdissä lukkojen suhteen on puhuttu monikosta, mutta aika näyttää. Tikapuurunko säilyy eikä alustan muutoksista ole muutenkaan puhuttu. Sisustukseen on luvattu parempia materiaaleja, automaatista ilmastointia ja parannettua radio/soitin yhdistelmää. Eurooppaan uusi Hilux tukee vuonna 2016.

Uuden Hiluxin moottori ja vaihdelaatikko vaihtoehdot. Hiluxissa on valittavissa joko Power tai Eco Mode, jolla on oma vaikutuksena kulutukseen ja suorituskykyyn.

6 vaihteinen manuaali, 2.4-litrainen 4-sylinterinen, turboahdettu diesel, 165hv/3600rpm ja 343Nm vääntö alueella 1400-3400rpm.

6 vaihteinen automaatti, 2.4-litrainen 4-sylinterinen, turboahdettu diesel, 160hv ja 400Nm vääntö alueella 1600-2000rpm.

6 vaihteinen manuaali, 2.8-litrainen 4-sylinterinen, turboahdettu diesel, 174hv/3400rpm ja 420Nm vääntö alueella 1400-2600rpm.

6 vaihteinen automaatti, 2.8-litrainen 4-sylinterinen, turboahdettu diesel, 174hv ja 450Nm vääntö alueella 1600-2400rpm.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *