BFGoodrich uudisti All-Terrainin

BFGoodrichin All-Terrain T/A uudistuu kokonaan. Uuden renkaan mallimerkintään tulee KO2 lisää vähän samaan tyylin kuin BFGoodrichin Mud-Terrain, joka sai KM2 mallimerkinnän uudistumisen myötä. Eli koko mallinimi on BFGoodrich All-Terrain T/A KO2. Päältäpäin eron huomaan selvemmin kylkikuviosta. Uudessa renkaassa on haettu parempaa sivuttaispitoa ja samalla kylkeä on merkittävästi vahvennettu vanhempaan verratuna. Myös kuvio on jonkin verran muuttunut, keskipaloilla on enemmän syvyyttä, palojen väliä on hieman kasvatettu ja niiden välissä on ns. kivenpoistonystyrät. Samalla lamellointia on muutettu.

Uusitussa renkaan sivussa on käytetty Baja T/A KR2:sta jo tuttua CoreGuard -tekniikkaa, jolla saavutetaan huomattavasti vanhaako2-view3-gallery mallia parempi suoja renkaansivuun kohdistuvia viiltoja ja iskuja vastaan. Renkaan sivukuvioinnilla on haettu puolestaan enemmän sivuttaispitoa maastoon.

Renkaan päällykuvioinnilla on haettua parempaa pitoa ja puhdistuvuutta mudassa, savessa ja lumessa.ko2-view4-gallery All-Terrain T/A KO2:lla on 3PMSF -hyväksyntä. Mikä tarkoittaa sen soveltuvan Keski-Euroopan talviolosuhteisiin. Suomessahan ainakin jo vanha All-Terrain on ollut yleensä myös ympärivuotinen rengas. Uutuuden talviolosuhteiden ajettavuuden luvataan parantuneen, varsinkin sen maastorenkaan akilleenkantapään eli sivuittaispidon suhteen.

BFGoodrichin on myös ilmoittanut käyttöiän olevan kaksinkertainen maastoajossa ja 15% parempi on-road ajossa verrattuna vanhaan malliin.

Jos All-Terrain T/A KO2 on yhtä suuri harppaus eteenpäin kuin mitä tapahtui esim. Mud-Terrainin kanssa on kehitys merkittävää.M-BFS-Tire-go-bump-1 BFGoodrich puhuu uudesta All-Terrainista nimenomaan maastorenkaana, joten uskaltaisi odottaa renkaan olevan vanhaa parempi juuri muta/savispooreissa. Ainakin US -nelivetolehtien ensituntumat ovat olleet järjestään positiivisia. Yksi satsi ensimmäisestä erästä lähti lehden vakiotestaajalle Ouluun, Raajärven maisemissa tulee varmasti testattua renkaan maasto-ominaisuudet joka kantilta. Oulussa on talvella yleensä lunta niin samalla nähdään mihin suuntaan talviominaisuudet ovat kehittyneet.

Tietenkin se tuleva hinta kiinnostaa kaikkia, mutta renkaat saapuvat kauppoihin vasta heinäkuun lopulla. Tuolloin alkaa se lopullinen hinnoittelu selviämään. Mutta ainakin alkutietojen mukaan hintojen nousua ei olisi tapahtumassa, mikä on hyvä asia. Kokoja on tulossa tipottain myyntiin, mutta oheisessa taulukossa Ruotsista saadut tiedot eri kokojen saatavuus aikataulusta.

Kesä 2015 Syksy/talvi 2015 Alkuvuosi 2016
LT225/75R16 30×9.50R15 LT 33×12.50R15 LT
LT245/75R16 31×10.5R15 LT LT215/70R16
LT265/65R18 32×11.50R15 LT LT225/70R15
LT265/70R17 35×12.50R15 LT LT225/70R16
LT265/75R16 LT215/65R16 LT235/70R16
LT285/70R17 LT235/75R15 LT245/65R17
LT285/75R16 LT265/70R16 LT245/70R17
LT275/70R16 LT245/70R17
LT225/65R17 LT255/55R18
LT235/85R16 LT255/70R16
LT245/75R17 LT265/60R18
LT265/65R17
LT315/70R17

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *